icon service icon service icon service icon service

Retourneren

Retourneren of ruilen

Ontvangst van het sieraad

Met alle liefde en plezier maken wij jouw sieraad. Mocht je desondanks niet tevreden zijn, kun je het sieraad retourneren of ruilen. We hanteren hierbij de wettelijke termijn van herroepingsrecht van 14 dagen. Ons advies is om na ontvangst van het artikel direct te controleren of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Indien dit niet zo is, verzoeken we je vriendelijk om binnen 48 uur na ontvangst contact met ons op te nemen. Is het pakket beschadigd bij aankomst, weiger dan het pakket aan te nemen en bel ons op +31 6 43 83 26 55.

Je kunt het sieraad, net zoals je in een fysieke winkel zou doen, voorzichtig passen en bekijken. Let er op dat je voorzichtig bent en dat je er aan denkt dat de zorgvuldig met de hand gemaakte sieraden gemaakt zijn van edelmetalen die kunnen beschadigen/krassen. We kunnen vanzelfsprekend geen sieraden terugnemen die op enige wijze beschadigd of bekrast zijn.

Retourprocedure

Wanneer je een sieraad retour wilt sturen moet je je retour eerst aanmelden. Om je op weg te helpen hebben we hier een stappenplan voor je:

  • Lees onze retourvoorwaarden goed door. Het is vooral belangrijk dat zowel het sieraad als de verpakking in originele staat verkeren.
  • Meldt de retour aan met het retourformulier. Mochten we nog vragen hebben, nemen we contact met je op.
  • Stuur het sieraad retour in de originele verpakking.
  • Verzend het pakket. De verzendkosten zijn voor je eigen rekening. Wanneer de oorzaak van de retour bij Sublime Elements ligt, zijn de retourkosten uiteraard voor onze rekening. Zorg ervoor dat het pakket voldoende gefrankeerd is en bewaar het verzendbewijs goed. Sublime Elements is niet verantwoordelijk voor eventueel zoekgeraakte of vertraagde verzendingen. Tip: let op de verzekerde waarde van het pakket. verstuur het pakket naar onderstaand adres:

S\E

Postbus 185

6602 BM Wijchen

“Size does matter…”

Wanneer kun je een sieraad niet retourneren?

Er zijn gevallen waarin je een sieraad niet kunt retourneren.

  • Retourzendingen die niet binnen 14 dagen door de retourafdeling zijn ontvangen
  • Retourzendingen waarbij het product niet in nieuwstaat verkeert en sporen van gebruik laat zien, zoals, algemene slijtage, krassen, deuken, vlekken op het edelmetaal of enige andere vorm van beschadiging.
  • Sieraden waaraan aanpassingen zijn gedaan door derden.
  • Retourzendingen waarbij het retourformulier ontbreekt. De retourbehandeling wordt op pauze gezet totdat er aan de procedure voldaan is.
  • Speciale bestellingen waarbij afgeweken is van de standaard mogelijkheden zoals aangeboden in de webshop zijn een definitieve bestelling en vallen wettelijk onder maatwerk. Denk hierbij aan gravures, afwijkende maten, (extra) gezette edelstenen of andere combinaties.

Ruilen

Wanneer je het sieraad wilt ruilen kun je het sieraad wat je niet wilt hebben retour sturen en een nieuwe bestelling plaatsen.

Na ontvangst retour

Na ontvangst van de retour krijg je van ons een bevestiging van ontvangst en ontvang je, indien aan de retourvoorwaarden voldaan, het betaalde bedrag binnen veertien dagen terugbetaald op de bij ons bekende betaalgegevens/betaalwijze. Let er op dat tijdens feestdagen de afhandeling van een retour iets langer op zich kan laten wachten. Heb je nog andere vragen? Kijk op de pagina Support voor het antwoord of stel je vraag hier.

Klantenservice